Het Logo van de Cockpitter

Marketing prikkels


2015 wordt een jaar waarin een aantal bestaande trends echt gaan doorbreken. Zo zal content marketing mainstream worden. Online marketing wordt volwassen.
De online aanwezigheid definieert jouw organisatie. Zonder een goede online presence besta je niet.

Klanten, of ze nu zakelijk of privé zoeken, hebben steeds minder behoefte aan verkooppraatjes. Ze zijn er bovendien aan gewend dat alle informatie die ze nodig hebben gratis beschikbaar is.
Dus als jouw organisatie niet voorziet in die informatiebehoefte, maar de een concurrent wel, ben je die klant in één klik kwijt.

Creëer daarom een continu durende en intensieve contentflow, waardoor je;

 

1) “on top of mind” bent, op het moment van een koopbeslissing.
2) de klant goed en herhaaldelijk kan informeren over je productenrange.
3) middels autoriteit en expertise je brand awareness onderstreept.
4) klanten kan informeren en een toegevoegde waarde kan leveren.

Onderaan de streep; Waardoor je dus meer sales kan realiseren.

 

Het wordt 2015 heel belangrijk om je verhaal goed te vertellen. Alle vragen waar potentiële klanten mee zitten moeten al proactief beantwoord worden. Als dat nog niet goed op orde is, zou het formuleren van een content strategie dan ook topprioriteit moeten krijgen in 2015.

 

Maak de prikkel krachtig
De prikkels die het meest doordringen, zijn de prikkels die verteld worden door een persoon/ bedrijf die dichtbij staat en die je persoonlijk kent.

Schakel de kracht van uw medewerker en/of reseller hierbij in. Zij staan namelijk in contact met uw eindklant. Mensen doen zaken met mensen.

…,maar behoudt de regie over de content van uw boodschap.

 

Geen zichzelf respecterende organisatie komt er in 2015 meer onderuit om online hun verhaal goed te vertellen. Ze zullen in staat moeten zijn om alle vragen waar potentiële klanten mee zitten te beantwoorden. Als dat nog niet is gedaan, zou het formuleren van een contentstrategie dan ook topprioriteit moeten krijgen in 2015. 

 

Content marketing is in 2015 een essentieel, multi-mediaal bedrijfsmiddel dat constante aandacht en investeringen vergt. Succesvolle organisaties gedragen zich de komende jaren als uitgevers. Ze publiceren blog artikelen, infographics, podcasts, afbeeldingen, video's, presentaties, etcetera.

De uitdaging wordt om deze publicaties zo goed te maken, dat jouw publiek het wil delen met hun vrienden en kennissen. Want, omdat content marketing mainstream gaat, zal de hoeveelheid content die over ons wordt uitgestort nog verder toenemen.

 

De afgelopen 5 jaar nam de hoeveelheid content die we dagelijks over ons heen krijgen al met een factor negen toe. Dit tempo lijkt alleen maar te versnellen. Ondertussen hebben we nog steeds maar 1.440 minuten in een etmaal.

 

De opdracht voor 2015 is dan ook om je publiek (verder) op te bouwen door middel van content marketing die waarde biedt aan je doelgroep.